Algemene voorwaarden

We zorgen er graag voor dat het Koggenbad voor iedereen een prettige plek is. Wij doen hier ons uiterste best voor. Wat kunt u ons verwachten? En wat verwachten wij van u als gebruiker van onze accommodatie? Hiervoor hebben we algemene voorwaarden opgesteld. Bij betaling van de eerste lesperiode gaat u met de algemene voorwaarden akkoord. Het gemeentebestuur van Koggenland is bevoegd de regels en de tarieven te herzien.

Betalen en opzeggen zwemles

  • Bekijk de tarieven 
  • Het lesgeld betaalt u bij de kassa op de eerste lesdag van de nieuwe lesperiode. Een periode bestaat uit het aantal lesweken van de soort activiteit. Uw kind krijgt één keer in de week zwemles. U kunt met pin of cash betalen.
  • U ontvangt een leskaart voor de zwemlessen.
  • De kosten van het diplomazwemmen betaalt u wanneer u het diplomabriefje inlevert.
  • Als u de lessen wenst te beëindigen, dan moet u dit minimaal twee weken vooraf vóór het einde van de lesperiode laten weten door het sturen van een mail naar zwembad@koggenland.nl. Stuurt u geen mail, dan gaan wij ervanuit dat u komt en moet u de nieuwe lesperiode betalen.
  • Verzuimde lessen kunnen niet worden verrekend of worden ingehaald.
  • Restitutie van lesgeld wordt niet gegeven. 
  • Mist uw kind drie weken of langer door ziekte de les? Dan kunt u gebruik maken van onze compensatieregeling, waarbij de gemiste lessen een volgende betaalperiode worden verrekend.

Betalen en opzeggen groepslessen

  • Bekijk de tarieven 
  • Het lesgeld betaalt u bij de kassa op de eerste lesdag van de nieuwe lesperiode. Een periode bestaat uit het aantal lesweken van de soort activiteit. U kunt met pin of cash betalen.
  • De betaling wordt geregistreerd in de kassa en u kunt gedurende deze periode op het aangegeven tijdstip zwemmen. 
  • Als u de lessen wenst te beëindigen, dan moet u dit minimaal twee weken vóór het einde van de lesperiode laten weten door het sturen van een mail naar zwembad@koggenland.nl. Stuurt u geen mail, dan gaan wij ervanuit dat u komt en moet u de nieuwe lesperiode betalen.
  • Verzuimde lessen kunnen niet worden verrekend of worden ingehaald.
  • Restitutie van lesgeld wordt niet gegeven. 
  • Mist u of uw vijf weken of langer door ziekte de les? Dan kunt u gebruik maken van onze compensatieregeling, waarbij de gemiste lessen een volgende betaalperiode worden verrekend.

Gebruik sociale media

We leven in een digitale maatschappij. We vinden het allemaal gewoon dat we altijd bereikbaar zijn en dat we alles delen met onze vrienden en relaties via de sociale media. We maken foto’s en filmpjes en delen deze via de sociale media.

Het maken van foto’s en filmpjes gebeurt ook in het Koggenbad. We kunnen dit niet tegenhouden of verbieden. We hopen dat u zich realiseert dat tijdens de zwemles kinderen kwetsbaar zijn.

Daarom wat spelregels

  • Het maken van een foto of een filmpje van uw kind is toegestaan

  • Zorg ervoor dat er geen andere kinderen opstaan, tenzij u toestemming heeft gekregen van hun ouders 

  • Onze medewerkers willen niet gefotografeerd worden, tenzij u toestemming hebt gekregen

  • U gaat zeer zorgvuldig om met het delen van foto’s en filmpjes op de sociale media

Aansprakelijkheid en diefstal

  • Het gemeentebestuur van Koggenland kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor materiële- of immateriële schade.
  • U bent aansprakelijk voor schade aan roerende of onroerende goederen, veroorzaakt door uzelf of onder uw verantwoordelijkheid vallende kinderen.
  • Van diefstal doen wij altijd aangifte.

Klachtenprocedure

Wij streven naar blije zwemleerlingen, tevreden ouders/verzorgers en zwemmers. Toch kan het gebeuren dat u het ergens niet mee eens bent en dat wilt bespreken. 

  • Gaat het over de inhoud van de zwemlessen dan is de zwemonderwijzer uw aanspreekpunt. Wij hebben een 'terugbelboek' waarin u een verzoek kan richten aan de betreffende zwemonderwijzer om u terug te bellen. De kassamedewerker noteert uw verzoek.
  • Wordt uw klacht niet naar tevredenheid opgelost dan kunt u dit bij de kassamedewerker aangeven, hij/zij kan u dan in contact brengen met de coördinator of dit zelf met u oplossen.
  • Wilt u liever meteen een gesprek? Dan kunt via de e-mail uw probleem kenbaar maken. U stuurt de mail naar de coördinator van het zwembad, Kevin Vreeker via k.vreeker@koggenland.nl.
  • Binnen 10 werkdagen neemt de coördinator contact op.

Gedragscode zwembranche en Meldpunt veilige sport

De medewerkers in het Koggenbad houden zich aan de Gedragscode Zwembranche die opgesteld is door de Nationale Raad Zwemveiligheid/ NRZ. 

In deze gedragscode komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Zwembadmedewerker in contact met bezoekers.
  • Zwembadmedewerker in contact met ouder/verzorgers.
  • Zwembadmedewerker in contact met zwemleerlingen.

Lees meer over de gedragscode

Meldpunt (seksueel) grensoverschrijdend gedrag in de sport

Heeft u iets meegemaakt in het Koggenbad wat u een ongemakkelijk gevoel geeft? En kunt u dit niet met ons bespreken? Dan verwijzen wij u door naar het Centrum Veilige Sport Nederland.

Lees meer over het meldpunt en neem contact op